joi, 30 mai 2013

Prajitura Lamaita

Mama ne facea foi pe repede innainte cand eram mici ,mereu foi, faguri ,nuci  si muuuuuuulte cornulete cu osanza si bors .O bunatate .
Am vazut aceasta minunatie la Bucataresele Vesele doua adoamne de poveste minunate si mega pricepute in ale gatitului .Mi-au curs putin ideile din gura :))) ca sa zic asa si m-am apucat de treaba .
Doamne cat sunt de bune si fragede si moi .
Foile le intind direct pe hartia de copt ca sa iasa subtiri subtiri si delicate.
Iata reteta bucatareselor si ca sa zic ca am pus si eu ceva de la mine :))))) sau am luat ,nu am mai ras ciocolata peste prajituri ca sa nu  se moscoleasca copii care sunt principalii arbitrii in tot ceea ce fac.
Ingrediente pentru foi :
2 oua intregi
8 linguri de zahar pudra
2 linguri de untura sau 3 de margarina (eu am avut osanza topita deci am folosit-o )
200 ml lapte
1 lingurita amoniac dizolvat in lapte cald
600 g faina
Crema :
1 litri lapte
10 linguri faina
sucul de la 2 lamai
10 linguri zahar
250 g margarina sau 250 g unt
   Preparare :
Punem intr-un vas ouale intregi ,untura  ,zaharul si amoniacul stins in lapte cald (bucuria copiilor este magia pe care o face bicarbonatul cu lapte ,Sabi il stinge mereu) Mixam foarte bine si apoi treptat adaugam faina.Dupa ce compozitia se ingroasa framantam o coca nelipicioasa  .Impartit aluatul in 4 bile aproximativ egale  pe care le intindem foarte bine pe hartia de copt.Foile se coc pe dosul tavii pana se albesc si devin galbui ,nu se ard pentru ca se rup foarte usor .
Intre timp pregatim crema
Intr-o cratita punem faina , zaharul si  zeama de lamaie apoi adaugam treptat laptele si amestecam bine ca sa nu se formeze cocoloase .Punem amestecul pe foc si amestecamd estul de des pana cand se ingroasa bine .
Se da se o parte si se lasa la racit .Dupa ce crema s-a racut adaugam margarina sau untul si mixam bine  pana cand se omogenizeaza.
Foile nu se pun una peste cealalta calde pentru ca se pot lipii.
Pentru a umple foile procedam astfel :
Punem o foaie in tava ,punem 1/3 din crema pe toata suprafata foii,o acoperim cu o a doua foaie pusa cu dosul in sus (partea care s-a copt pe tava) apoi iar crema si foaie si ultima parte de crema.Ultima foaie se pune cea mai frumoasa si cu dosul pe crema .Punem prajitura acoperita cca 1 ora la temperatura camerei pentru ca sa se inmoaie foile si de preferat se taie a doua zi .
Super delicios.Eu am presarat zahar pudra cu aroma de vanilie







  









Cu acest articol m-am alaturat campaniei Blogchef.ro – Gatim ce poftesti! , in care Andreea PatrascuCetin Ametcea,Sebastian Bargau  siRadu Bazavan  se lupta pentru titlul de „Blogchef”, powered by BEKO 





5 comentarii:

  1. Merge foarte bine acum de Paste.
    Acrisoara si aromata.... o nebunie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am incercat reteta asta. Esec total!
    Intai: Blatul a iesit talpa de pantof si nu a mai absorbit nimic din crema. Studiind alte retete si indicatiile de pe plicul de amoniac am inteles ca trebuia sa fi pus tot plicul, nu doar o lingurita (e neidicat in reteta daca e o lingurita cu varf sau rasa, oricum era necesar mult mai mult la 600 g faina). Cantitatea de lichid pentru cantitaltea de faina a fost prea mare, drept care a trebuit sa pun mai putin lapte. Aluatul a iesit oricum cam moale, m-am chinuit pana l-am intins.
    Apoi: Crema are prea multa faina (parca e o crema din cofetariile de acum 30 de ani). Si prea multa zeama de lamaie in comparatie cu cantitatea de zahar.
    A rezultat o "ceva" imposibil de mancat! Pierdere de timp si de nervi.

    Puteti sa nu-mi publicati cometariul, dar as vea sa tineti seama de el.
    Am 46 de ani si multi dintre ei petrecuti si in bucatarie. E drept ca n-am incercat niciodata sa fac blat cu amoniac si crema cu faina. Probabil ca nici nu trebuia sa incerc.

    Iulia Tomus

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi pare foarte rau dar reteta nu este inventata de mine si clar am postat-o dupa ce am probat-o si chiar scrie mai sus ca este de pe blogul Bucatareselor.Cu siguranta ca nu ati masutat la fix faina si orice bucatareasa de 40 sau 30 de ani stie ca atunci cand aluatul este moale se mai adauga putina faina.Iar aluatul se intinde intre 2 hartii de copt si este foarte fraged cu 1 lingurita de bicarbonat .Daca as pune tot plicul nu ar mai fii comestibila. Stiti doar ca incercarea moarte nu are in cazul unora .

    RăspundețiȘtergere
  4. imi vine sa rad iulia esti prea proasta pt a sta in bucatarie.daca esti simandicoasa nu incerca inainte sa citesti ce contine reteta si nu te mai plange ca o moara stricata ca nu ti-a iesit.f buna retata am facut-o chiar azi.multumim mirela.

    RăspundețiȘtergere
  5. Tocmai ce am gatat foile de facut , au iesit super bine. Multumesc pt reteta.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...