joi, 7 februarie 2013

Tort sah

O bunatae cu care am reusit sa imi uimesc musafirii de Craciun
Blaturi :
Blat negru
4 oua
1 lingura de cacao
5 linguri de zahar
5 linguri de faina
1/2 praf de copt
2 linguri de ulei
putina esenta de rom
Separam ouale ,mixam ambusurile foarte bine cu zahar si apoi adaugam galbenusurile .Amestecam usor ca sa nu se lase albusurile apoi adaugam uleiul si faina amestecata cu praful de copt si faina .Faina se cerne usor peste compozitie .La final adaugam esenta si coacem blatul intr-o tava unsa si tapetata cuhartie de copt
Coacem cca 20 -25 de minute blatul pana cand trece testul scobitorii.
Lasam blatul la racit si apoi il taiem in felii subtirele .
Eu am folosit o tava cu diametrul de 23 de centimetri
Blatul alb :
4 oua
5 linguri de zahar
6 linguri de faina
1/2 praf de copt
1 esenta de vanilie
Pregatim blatul la fel ca si pe cel negru numai ca nu adaugam cacao .Rece taiem blatul in felii subtirele .

Crema mascarpone :
2 galbenusuri
50 ml lapte
100 g zahar
5 grame gelatina
250 g mascarpone
250 ml frisca lichida
Galbenusurile se amesteca cu 50 g pana devin o crema fina.Adaugam apoi laptele rece si ciocolata maruntita .Punem vasul pe foc mic si amestecam pana cand se ingroasa compozitia bine. Lasam crema aceasta la racit si apoi punem gelatina in 3 linguri de apa sa se hidrateze . Incalzim gelatina putin pana cand granulele formate se dizolva apoi o adaugam in crema de galbenusuri .Omogenizam si lasam sa se raceasca complet crema. Adaugam crema mascarpone si apoi frisca batuta spuma si omogenizam totul.Avem o crema delicioasa si fina.
Crema ganache  :
300 ml frisca lichida
300 g ciocolata
5 grame de gelatina
Punem pe foc frisca lichida impreuna cu ciocolata maruntita.Dupa ce toata compozitia  s-a racit foarte bine putem mixa crema .Hidratam gelatina in 3 linguri de apa rece si apoi o incalzim pana se dizolva granulele si o adaugam in crema mixata bine.
Fiecare felie de blat se taie folosint un castronel si un pahar.Astfel obtinem cate 3 cercuri din fiecare.La montarea tortului folosim alternativ blatul alb cu cel negru .
Sirop :
2 cani de apa
2 cani de zahar
1 esenta de rom
Punem zaharul la topit pe foc si dupa ce s-a caramelizat putin adaugam apa .Lasam putin sa se fiarba si apoi il racim.In siropul rece adaugam o esenta de rom.
In tava in care am copt blaturile punem primul blat  format din cercuri alb ,negru ,alb insiropam putin  ,adaugam crema mascarpone apoi al doilea blat asezat negru,alb negru .Insiropam si apoi acoperim cu crema ganache .Acoperim crem cu un rand de blat  si insiropam.
Eu am facut crema mascarpone in cantitate dubla si am umplut astfel 2 torturi pentru ca blaturile au iesit foarte innalte.















2 comentarii:

  1. Foarte frumos! Cum ai facut craciunita?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Criss !!Am pus frunzele pe sarma,din pasta de zahar,am facur nervurile cu o scobitoare iar apoi dupa ce s-au uscat le-am pictat ,le-am strans cu hartiuta pentru flori si cam asta a fost .

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...